Alla inlägg under januari 2009

Av Sara - 31 januari 2009 19:10



trött bebis 

Dagens snygging är egentligen från igår..

Såhär trött kan man bli när man lekt en stund.Med lekt menar jag småpratat och kikat runt.




Av Sara - 31 januari 2009 19:02

Nu sitter vi mest och väntar.. På att det ska bli imorgon. För då kommer min mamma. Usch vad jag väntar och längtar! Morgondag, kom nu!


Sak ringa henne en snabb sväng strax för att höra att allt är klart, så hon inte ångrat sig eller något sådant.


Idag har vi varit hos Alfons fammo o faffa en snabb sväng. Blev bjudna på mat där, tack tack!

Sen åkte vi ner till Jess där vi fick låna ett helt lass me babyprylar, Tack tack!

Sen bar det iväg till Coopen, det var dags för storhandel. Alfons skötte sig exemplariskt, även när han inte sov! Tack tack!

Underbar unge det där. :)


Nu är vi nyätna allihop och slöar på våra olika vis.. Alfons sover, Jocke läser om hockey och jag bloggar. hmm..


 Nää, ringa va de ja.. Kram på er!

Av Sara - 30 januari 2009 18:49


Dagens Alfons är en riktig goding.. Om jag får säga det själv.. Det får jag ju.. hehe...



Alltså, är det inte helt otroligt hur vacker han är. Bilden är ju pretty much samma som många andra på honom, men den är helt ny, tagen idag och svartvitad i kameran.. Finns fler finesser i kameran också, till exempel kan man göra så här..

Kameraram

 Det kanske inte är något speciellt, vad vet jag. Fräckt tycker jag.


Ojoj, vad det pruttas i vagnen nu, verkar det dra ihop sig till ett blöjbyte tro?



Av Sara - 30 januari 2009 08:44


Sötaste Leksingen 


Morrn morrn!

                Äntligen fredag!


Idag har jag en hel del småsaker som ska pysslas med tänkte jag, lite dittan och dattan helt enkelt.

Ska t. ex. ringa BVC angående Alfons snustorra hud. Han är läskigt torr. Eller, det är lite bättre nu med salvan vi fick sist, men jag tror nog jag vill att Dr. ska titta på han ändå. För säkerhets skull. Får se vad BVC tycker om det förslaget.



Mamma kommer på söndag, vi längtar!

Alfons vill träffa mommo Nu!

Tror jag, jag tyckte precis att det var det han försökte säga förut där vid skötbordet.


Vi får se om jag lyckas blogga lite mer idag, än vad det blev igår,  kanske kan få in något kort kanske.

Sen så är det ju hockey ikväll, jag och Alfons stannar hemma. Jag vill inte ha nån ny tutthistoria riktigt ännu. O hur blir det nu för malmö kan man fundera på? Hmm..


Nåja, nu ska jag äta frukost, det tycker jag att jag gjort mig förtjänt av..


Ha en underbar dag!



Av Sara - 29 januari 2009 09:10

God morgon tout le monde!


Jag tror jag snart är helt frisk, det va en snabb sjukhet. Febern verkar vara borta och kroppvärken är som bortblåst. Nu är det bara den tjocka känslan i svalget som ska bort, och halsontet förstås. Hmm, eller är det alvedonen som fortfarande sitter i lite grann? Nåja, framtiden är ljus igen.


Alfons lyckades sova hur länge som helst inatt, kanske inte så konstigt eftersom han var vaken typ hela gårdagen. Klockan var närmare sex då smög jag upp honom så han fick äta lite. Det gick inte så bra, han somnade snabbt om. Sen vaknade han av sig självt halv åtta istället. Då gick det bättre att äta. Han ville väl sova åtta timmar helt enkelt, vem vill inte det.


Idag ska jag lyckas. Har ett paket som väntar på Ok som jag vill hämta ut. Idag ska jag lyckas hämta det. Så Alfons och jag får lite bra låtar att lyssna på. Japp, jag har köpt en skiva. "Lillebrors låtar" av Jujja Wieslander, en massa bra barnlåtar om jag inte minns helt fel. Man är aldrig för stor för barnunderhållning.

Sen var det en liten grej till i paketet som jag inte ska avslöja ännu. hehe..



Hur har eran natt varit och vad händer idag för er då?

Kram

Av Sara - 28 januari 2009 12:31

Av Sara - 28 januari 2009 12:28



       

Min räddning är Alvedon. Alfons farmor och farfar var här med en ny laddning nyss. Fick Strepsils också, dom är ju bara för söta :)



Av Sara - 26 januari 2009 19:47


Jaa.. vad säger man.. Han ska läras upp i tid? Den här gången blev han bara stum av förundran. hihi..

Ovido - Quiz & Flashcards