Alla inlägg under januari 2009

Av Sara - 26 januari 2009 19:28

Det blir ett kort från i fredags


Alfons ville såklart vara med på att heja fram en till seger för Leksand. Det kanske bara funkar om man är där? På plats i Ejendals arena alltså.


Leksingen i pappas knä









Av Sara - 26 januari 2009 13:31


Kolla in vad härligt!


Ursäkta mig nu, men ärligt, hur underbart är inte lite  "nejgastamp" för humöret?

Ibland bara måste man skaka loss sina lurviga, då är jag glad Alfons inte lärt sig kameran ännu..

Av Sara - 26 januari 2009 11:27

Go morgon, eller oj.. klockan var lunch.. go dag gott folk.


Blev inte mycke bloggande den här helgen. Får väl ge en snabbrapport över helgen helt enkelt.


I fredags var jag på hockey. Alfons var hos faster Anette och kusin Alexandra och hade det supergött. Jag åkte iväg utan en tanke på att mina tuttar var med mig och inte hemma hos Alfons. Vilket resulterade i att jag satt med två växande pölar på tröjan. Så grymt genant, inte hade jag väskan med mig heller, i den hade jag nämligen amninginlägg. Tur jag hade Leksandsjalen med mig, fick lägga den som kamoflage över, den och mina armar i kors. Servetter är Inte lika bra som amningsinlägg, kom ihåg det.

Men stämningen i arenan var härlig, ganska så smockfullt med folk och matchen var så spännande den bara kan bli. Tyvärr vann mora i straffar tillslut.


Lördagen var vi ute en sväng i snöstormen. Joachim hade nämligen fått ett babygym av sina arbetskamrater. Ett precis likadant som vi redan har här hemma. Eftersom vi inte bor i ett enormt hus, där det kanske kan vara skönt att ha flera gym, utan i en liten tvåochenhalva passade vi på att byta till något vi behöver bättre. Vi åkte på babyproffsen och bytte till en babysitter. Alfons gillade den jättemycket, i säkert två minuter. Under dom minutrarna så var han väldigt glad och nöjd över sina nya vänner som hängde på lekbågen. Sen tröttnade han på att vara där. Små stunder är allt frid och fröjd i babysittern än så länge i alla fall.


Igår, vad hände igår? Söndagen kom och försvann lika snabbt. Jocke var på hockey en sväng, jag bokade biljetter hem till ön, vilket inte var helt lätt. Att sitta i telefon med en liten bebis är inte alltid en dans på rosor. Men tillslut nöjde han sig något så när med nappen så allt gick bra.

Sen var den kväll igen.. Tiden går så snabbt.


Jag lyckades ta några bilder i helgen, lägger in dom under dagen om jag får tid.





Av Sara - 23 januari 2009 15:36


Alfons beundran för Led Zeppelin flaggan, är den verkligen hälsosam undrar jag?!

Hans blick dras alltid dit, han blir riktigt själaglad när han ser den. Det har till och med hänt, inte en och inte två, utan flera gånger att han blir vansinnig om någon skulle ställa sig mellan honom och hans vackra utsikt.


Om man ammar honom med fri sikt till Flaggan så pratar han med den. Pratar små hemlisar, sen äter han lite. Beundrar Flaggan, flinar upp och börjar prata.

Hur söt han än ser ut där han ligger kan jag inte låta bli att undra om han tror att det är Flaggan som ger honom allt det han behöver.


Jag tror det börjar gå överstyr, hans lilla förälske för den verkar snart mer åt det religösa hållet.



Av Sara - 22 januari 2009 19:03

Vore ganska skönt tror jag. Känns som det var evigheter sen. För innan Alfons var här så var han i magen och jag vaknade varje natt av helt andra skäl än barnaskrik.


Så här rart ligger han o stånkar om kvällarna. Viftar med armarna och letar efter något smarrigt att bita i.  Eller snutta på. Hela kvällen.

Sen när det är dags att sova och han ätit så mycket och så ofta att han borde storkna, ja då fortsätter han att ligga så sött och stånka, vifta med armarna och leta efter något smarrigt att snutta på.



Då är jag glad vi har en napp.


Plutt, in me nappen och Alfons varvar ner.

Snutt, snutt, snutt, Alfons snuttar och tuttar. Lite saktare för varje snutt..

Snutt, snutt..

Snutt..

(Mamma somnar in.)

Plutt! Alfons spottar ut nappen och börjar stånka och leta efter det smarriga han nyss blev berövad på.

Stånkandet stegras när han inser att mamma vägrar vakna tillräckligt för att hjälpa honom. Men Alfons har ju en volymratt så det är inga problem, höjer bara ljudet, lite i taget ända tills mamma gör som hon ska. Det vill säga, vara en skötare, en betjänt.. ja, för att inte säga slav.


Jag slavar så gärna så.. Men ibland är jag bara lite för trött för att orka reagera på en gång. Kanske, om jag har tur, att han lär sig att ha lite tålamod på kuppen?


Av Sara - 22 januari 2009 13:52



I elefanter sover man gott? Från aldeles nyss, när han precis somnat.


Pappa o Alfons      glader

O dessa tre togs igår kväll


Så hjärtan smälter





Av Sara - 22 januari 2009 12:55


En kopp kaffi och bloggläsande.

Är min nuvarande sysselsättning, Alfons har somnat, till slut. Han ville ha en vakendag idag. Så han vaknar säkert snart igen, men tills dess.. Så sitter jag här, läser favvobloggar, kollar resor och dricker ljummet kaffi.  Som för övrigt inte är så vidare gott, ljummet kaffi alltså.

Av Sara - 20 januari 2009 12:31

Är det så här mina framtida luncher kommer te sig tro? Hoppas verkligen jag snart orkar lägga energi på att laga mat.


Jag borde gå till affären, men vädret fortsätter där det slutade igår. Snö, snö, snö. Så jag är inge vidare sugen på att gå ut.

Det är inte lite det snöar, ujuj, jag behöver nog inte ha dåligt samvete om jag inte lyckas ta mig iväg.


Tror jag ska fortsätta sticka nu. Försöker få ihop en liten bläckfisk till Alfons.


En kopp kaffi och lite garn och stickor.. Mmm


Ovido - Quiz & Flashcards