Alla inlägg under november 2008

Av Sara - 30 november 2008 18:52


Idag tände vi ett 1a Adventsljus för Sessan och det traditionella adventsfikat tar vi nästa söndag istället.


Av Sara - 29 november 2008 00:46


Kolla här bara...

Vi

Första sidan på falukuriren just nu.. O vem ser knäppast ut.. Hon nere i hörnet som inte verkar fatta nåt kanske? Hmmm.. o vem e hon?


Haha.. Leksand vann iaf!!

...3-5...

inte illa..


Jag återkommer med mer bilder.. ville bara ni skulle se tidningens bild.. Just ja.. Gudars, ni får inte missa den här artikeln heller.


Haha..

Av Sara - 28 november 2008 12:31


Här kommer min utlovade bild på baket igår.. Mumma Mumma!! o enkla o göra va dom oxå.



Saffransskorpor

 Klicka på bilden så kommer receptet, direkt från Leilas program förra året.


 Nu så..


Av Sara - 28 november 2008 09:45


Morrn morrn Gott folk!!


Sitter just nu o lyssnar på Mobys skiva Play. Kände att jag behövde lite inre frid, har för mig det var en sån skiva man slappnar av av..

Känner mig uppe i varv med skallvärk som följd.

Åhh, suck vad irriterande o inte veta vad för musik man vill lyssna på.


(Provar Donovan istället)


Jocke har gett mig uppgiften att göra en Önskelista. Knivigt värre.. Finns ju massor med saker man vill ha. Men jag kan ju inte få allt jag vill ha. Så då måste jag tänka ut smarta och bra saker. Eller är det nu man ska passa på o önska sig saker som egentligen är onödiga men ruggigt roliga?


(Aah, Donovan.. det var bättre.. men inte perfekt.. hmm)


Just ja.. jag gjorde ju saffranskorpor igår. Ska lägga upp en bild strax. Fruktansvärt goda! Det finns stor risk för att dom tar slut nu på adventsfikat. Om dom räcker tills dit.. råkade visst ta en skorpa eller två till morgonkaffit.. oops.. hihi.


Ha nu en fin dag alla! Det ska jag ha.


Av Sara - 27 november 2008 14:11

Alltså.. seriöst..


Varför dubbelklickar musen när jag bara klickar en gång?

Sitter o flyger fram o tillbaka bland alla bloggar o sidor och blir helt enkelt vansinnig..


Allvarligt, nån som vet vad det är för fel på den?



Ps.. Det e fan i mig inte sant.. nu trippelklickar den oxå....

Av Sara - 27 november 2008 13:41

Mm, som sagt, bebis verkar trycka sig neråt tror jag.. Jag menar, jag har aldrig varit med om det så.. men det känns som den borrar neråt.. eller som min barnmorska skulle sagt.. Letar efter utgången. Ibland skär det ganska friskt i benen där nere.


Tänk va skönt det vore..

Om allt bara vara klart och vi var hemma med bebisen. Om förlossningen o bb-vistelsen var över.

Jag vill inte dela rum med massa främlingar med skrikande barn även om de säkert e jättesöta o snälla. Jag vill ha ett eget rum! Ett eget rum och Jocke hos mig. Hos mig och bebis.

Fast när man väl är där så kanske det känns skönt med främlingar, vad vet jag.


O i vilket fall, så har jag hoppat över förlossningen.. Fast jag tror det kommer gå bra.. Eller så bra det kan gå. Kan man ha sån tillförsikt? Jag menar, varför i hela friden skulle inte jag kunna när hela världens befolkning är bevis på att det går.. ja.. alltså.. att klämma ut ungar ur muttan..

Okej, nu tror inte jag att jag inte kommer känna smärta o att det kommer ta ca en kvart eller nåt..

Nejdå Nejdå..

Jag är rätt så säker på att det kommer ta tid.. O jag är väldigt säker på att det kommer göra fruktansvärt ont. Det bara känns som att det där ordnar sig. Är det dumt att känna så? Nä, det tror jag väl ändå inte..


Ujujuja, nu vill Sara ha kaffi/en balja lut/en kopp java, eller jaa.. vad ni nu kallar kaffet där ni e.


Förresten.. mina fossingar e stora igen.. Vad beror det på egentligen? Nu gör det ont om jag vickar på tårna oxå.. Hehe, det är verkligen mycket me de här o vänta barn.. Fantastiskt! Olidligt! Underbart!

Av Sara - 27 november 2008 10:57


.. Det borde göra susen på min lust idag.. Tror ni inte?




För övrigt.. e det inte skam på torra land att jag inte har biljetter? Om jag inte skulle känna mig asrik nån dag o buda på Tradera.. Där fanns det just nu en ståplatsbiljett iaf.



Höjer ljudet o försvinner en stund.. Lusten, motivationen verkar knacka på dörren..


Måste Ps.a lite bara.. Jisses, bebis gillar AC/DC! Vilket liv det blev.. hehe.. De e min bebis de ja.. *stolt*

Av Sara - 27 november 2008 10:09

Pratde just med kusin Emilia. hon hade det aldeldes förträffligt där nere.. Det var varmt o skönt o hon låg på beachen (hennes ord, inte mitt.. Jag skulle aaaldrig säga beach om stranden.. nåväl) med en kall öl o en bok o njöt ganska friskt.


Hon fick lite småpanik när jag ringde för hon trodde nästan att jag hade klämt ut en unge o hon hade missat de.. hehe.. Trevligt att skrämma folk ibland.. lite grann iaf..  


Det verkade så lugnt och skönt att tom jag, som hatar när det är för varmt och kvavt, började längta efter att få åka dit. Trots alla enorma insekter det borde finnas där så längtar jag efter det där lugnet, som verkade finnas i luften..


Den luften vill jag andas. Fast utan det varma och kvava.. Eller det kanske är det som e den magiska ingrediensen? Det känns ju inte som att luften på Island skulle ge samma lugn direkt. Ett lugn, ja! helt klart.. Men inte samma lugn.

Undrans om det finns forskning på det här.. Luften i olika länder, vad ger den för känsla.. och varför, vad gör att luften där eller där ger den eller den känslan..

Hmm, ett framtida yrke??!.. Det.. Det vore verkligen ett yrke för mig tror jag.. ååh.. va gött..


Men nu vet jag ju inte ens om det är skillnad, jag har varit i Finland.. i storbritannien, belgien o tja.. länderna i närheten här mer.. Ingen större skillnad på luften här i sverige känns det som, eller?

Såå, ni som faktiskt varit på olika ställen i världen. kan ni inte ge mig lite info. Är luften olika? Ger luften en känsla i kroppen?

Ovido - Quiz & Flashcards