Alla inlägg den 18 november 2008

Av Sara - 18 november 2008 11:57

Jopps,


Nu tycker jag att jag varit duktig ändå. Suttit o skrivit ett långt brev till a-kassan. Orka sitta o o ringa o ringa o ringa. Jag var ju duktig nog att jag ringde dom förut, men där sa dom (läs telefonsvarare)på en gång att det var för lång kö så man skulle ringa senare.. O samma sak sa maskinen när jag provade en stund senare... o senare igen.. Ja, då blev jag trött o skrev ett brev istället.


Är det inte skumt att man inte kan maila dom direkt istället? Eller få ett direktnummer så fort man har ett ärende. Förstår ni vad jag menar? Om dom skriver o vill ha arbetsgivarintyg o allt vad det nu är dom vill ha. Borde man inte få en mailadress och/eller telefonnummer till just den handläggaren man fått då?


Nåväl, brev funkade förr i tiden, då ska det väl funka nu med.


Det känns fortfarande surt att jag är pank, men om den här grejen med akassan kunde bli klar nån gång så kanske saker o ting löser sig ändå.


Idag ska jag.. Uj, jäklarns, såg just vad klockan var, gudars, tiden går snabbt..  Idag ska jag med svärmor till röda korset, dom skulle visst plocka frma julprylar idag. ska kolla efter några roliga småprylar, typ virknålar o sånt, o kanske om det är grymt billigt o snyggt att jag hittar nåt juligt o köpa med.


Senare ikväll är det kurs igen, gudars, jag hinner inte med allt. Jag trodde man skulle bli uttråkad av o bara va hemma, jag stressar snart mer än jag gjorde när ja jobbade ju.

Längtar efter en lugn dag när det inte finns några andra måsten än att ge katten mat typ.


Nu måste jag rusa o göra mig i ordning.. 30 min innan svärmor är här.. Gaaahhh

Av Sara - 18 november 2008 08:42

Morrn Morrn gott folk o fä..


Inatt sov vi dåligt, jag o bebis alltså. Insåg igår att jag är i princip pank, jag har inga pengar kvar. Så då gick det inte att sova.. Efter nån timmes rullande runt i sängen gick jag upp o kollade tv tills kroppen slocknade, southpark. Vaknade fem minuter senare o gick o la mig, för att ligga o grubbla vidare.. Såå, jag är trött.


Får panik av det här, det finns lixom inget jag kan göra, känner mig helt värdelös o kass o får ont i magen.


Så då tänker jag, hur får man pengar?

  • Jobb? nä, just ja, jag har en kropp som knappt orkar se på tv längre, hur skulle de kunna gå o jobba?
  • Sälja nåt? Som vad? Har en TI-84 plus förstås, kanske kunde få en slant för den. Inköpspriset var ju tusenlappen så.. Så jag kollar tradera efter likadana.. jippie, en auktion går ut imorgon med ett bud på 200. Tror ni nån vill köpa min för över 500 då.. suck..

     

Nåt annat av värde har jag ju inte, hur stor ide är det o försöka sälja några kläder eller en film  eller cd eller nåt. Det kommer knappast bli sålt o om det mot all förmodan skulle bli det så blir det till så små pengar att det inte kommer märkas antar jag.



Åååh, jag orkar inte! Jag har alltså typ 600 kronor att leva av tills jul, föräldrapengen ska väl komma nån dag före får vi hoppas men va f-----n. Så här fattig var det riktigt länge sen jag var.


Kan nån stänga av mig så jag får sova i fem veckor?!!

     


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards