Alla inlägg den 15 november 2008

Av Sara - 15 november 2008 20:18

35 fulla veckor idag!


Gudars, gudars.. "Bara" fem veckor kvar nu, 34 dagar enligt nån uträkning. Bebisen, min skatt, har haft en lugn dag, Faster Eva skäller lite på han/hon, för hon får minsann aldrig känna nån aktion där inne.

Men jag har inte känt så mycket idag jag heller, lite bufflande o lite hicka o så.

Däremot känner jag hur trångt det är. När jag sitter ner så trycker det uppåt och neråt o revbenen gör ont o så försöker jag sträcka på mig för att få luft, det hjälper föga. Det spänner inne i magen me, det känns som den snart inte kan bli så mycket större. Min navel som förr var så djup e snart borta.. haha, det kan den ha!

Bebis känns stor, jag längtar efter den, jag vill veta vem du är där innne.. Kom snart ut!  


Av Sara - 15 november 2008 19:14

Japp, recensionsdax..


Day of the dead- The need to feed

var det vi såg igår. Jag blev ganska positivt överaskad, den var mycket bättre än jag förväntat mig. O då tänker jag mest på läskighetsfaktorn. Zombiemässigt sett så hmm, tja.. dom verkade inte dö innan dom blev förvandlade, vissa var grymt snabba (o vissa hade tydligen gener från nånting som kan klättra på väggar??)det passar inte riktigt in i min zombiekunskap och tja.. det var varierande hur snygga dom var. Vissa såg bara brännskadeäckliga ut medans andra var riktigt snygga.

Zombiesarna  i den här filmen hade på nåt vis lyckats behålla en del av personens egenskaper, tex får vi träffa en nybliven zombiemamma som känner igen sin sons röst och söker sig till honom. Den sötaste zombien är helt klart vegetarianen Bud som dessutom kärat ner sig.

(Men, MEN vill ni se söt zombie ska ni se orginalet av Romero istället, för där har vi BUB, my darling som jag gärna skulle kunna tänka mig o ha som t-shirttryck åtminstonde.. )

Sammantaget då, filmen har en massa läskigheter och lite härlig humor.. tja.. helt klart sevärd ändå.. Se trailer här..


Hmm, tja.. duger det som recension?


Av Sara - 15 november 2008 17:32


Som sagt, kolla in den bästa jullåten just nu...


Alvin and the Chipmunks


Först blev jag helt paff, vad i.. Hur i hela.. ?? huh??

när jag hörde reklam för den där filmen Alvin and the chipmunks, eftersom jag hörde låten nyligen i filmen Titta vem som snackar nu (tror jag det var)  Nu efter lite googling så inser jag att det visst var en gammal tecknad serie först.. hehe, ja allt ska visst göras remakes på nu för tiden..

Av Sara - 15 november 2008 17:11


God Kvälls gott folk!

Nyss hemkommen från Alexandras kalas, jisses vad mycket gott man får där borta. Matpajer, julmust, kakor, bullar o tårtor.. Mmm, men nu e jag grymt mätt.

Julmust brukar väl lätta upp mättnadskänslan va?



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards