Alla inlägg under november 2008

Av Sara - 17 november 2008 16:07

Farbror Bosse från Yrrol.. Precis den man vill möta i hissen eller hur? hahha

Av Sara - 17 november 2008 14:27

Haha, nehää?!


Jo, så ligger det till, det är därför jag inte riktigt får plats i kroppen längre. Vet inte om det är jag som inbillar mig, men hon säger det på ett sätt som att jag bär skatten högre än vanligt?! Är säkert inbillning. Trångt är det iaf.


Bebishjärtat fortsätter ticka på i grymma 136 slag/min.

Mitt blodtryck var 126/75 om jag inte minns helt fel, det var tydligen bra det med. Vi lämnade blodprov till den där RH-imuniseringen eller vad det hette. Däremot glömde jag totalt att väga mig, det var dumt. Vill ju veta hur mycket jag gått upp. Vår våg här hemma är verkligen inte att lita på.


Hmm, tja vad mer hände.. Han/Hon låg med huvudet neråt men det var fortfarande lite rörligt sa hon. O jag tror SFmåttet var 39. Men jag antar allt är prima fint.


jag

Av Sara - 17 november 2008 11:04

Jupp, jupp..


Så går det.. Telefontiden slut för dagen, får ringa imorrn istället. Bara för att jag måste sitta o ladda. Surt att det blev så, men jag erkänner, Det var skönt o befriande att jag slapp idag..


Sån e jag ja.. 


Nu kan jag fundera lite på roligare saker.. som att jag nog ska ta o baka lite den här veckan, eller iaf köpa hem lite ingredienser.

Juuuuul o advent!! 

Vill ha saffransskorpor såklart, lussebullar.. o så grubblar jag på pepparkaksmuffins eller nåt sånt. Ska kika efter nåt trevligt recept på sistnämnda.


Toodeldooo



Av Sara - 17 november 2008 10:26

Morrn Morrn!!


Alltid lika trevligt o få åka till barnmorskan tycker jag. Lyssna på skattens hjärtljud o få höra att allt är normalt och precis som det ska vara.

 Återkommer med detaljer senare.


Sitter just nu o laddar för att ringa (tar det aldrig slut?!) det där viktiga samtalet. Hatar att ringa främlingar, måste sitta o ladda en go stund innan o tänka över vad jag ska säga o fundera på eventuella svar o sånt. Sånt gör inte alla andra människor, får ofta höra suckar bara för det tar sån tid för mig o få sånt gjort. De e väl nåt fel där för mig.. Nån fobi eller så.

 Dagens samtal skall gå till a-kassan, måste höra hur det går me allt o förklara lite för dom så dom inte tror att jag inte bryr mig. Kan jag hjälpa att vissa arbetsgivare inte får saker o ting gjort så snabbt? 


Suck!, nåja.. jag får väl ta mig i kragen nu da..

Av Sara - 16 november 2008 18:09


Ville bara ni skulle få se vad fint det blev..

 

Även dåliga dar har en massa gott med sig tydligen.. Nu är det dax för kvällsmat, kyckling och ris o skysås.. Mumma Mumma!



Av Sara - 16 november 2008 17:10


Hej igen..


Nu är kycklingen på gång i ugnen, en halvtimme att slösa bort innan riset ska igång.


Kom på att Ni kanske tror att jag inte alls vill ha bebis, Så är Inte fallet, jag älskar vår skatt där inne, han/hon är lite besvärlig ibland bara.  Eller egentligen är det inte skatten som e besvärlig heller, älskar o känna pyret röra sig där inne. Det är snarare det faktum att skatten börjar bli stor som gör det lite svårare o leva med kanske. Det ryktas att han/hon är runt 45 cm lång nu o kan väga nånstans över 2 kg. Det är inte konstigt att det är jobbigt ibland då.


Allt är bara bra! It's all good!!



Av Sara - 16 november 2008 16:06

Hej Hej gott folk o fä!


Dax för söndagsgnäll med mig, Ms Badboll.

Jag blir galen, jag hoppas verkligen inte att det blir jobbigare än så här att vänta barn. Jag orkar nog inte ha det så här i fem sex sju veckor till. Som om jag skulle ha nåt val.. Hahahaha.. Idag har varit värst hitills.


Allt e bara jobbigt.


Inatt vaknade jag en massa gånger av okända ljud. eller okända o okända..  Vaknade tex av att Jocke mumlar nåt, vaknar av att Sessan tassar, jag vaknar av att det är för tyst och jag vaknade av att någon öppnade porten där nere. Klockan var väl  en runt fyra, halv fem den sista gången. O jag vaknar inte bara till o somnar om som jag alltid gjort förr, neeedaaa.. jag ska bli klarvaken vid varje ljud. Ena vändan var jag uppe en timme drygt innan kroppen o hjärtat lugnat ner sig tillräckligt för att koppla av o andas normalt.

Vaffö vaffö de da?


Känns som kroppen e på helspänn hela natten o när morgonen tillslut kommer är jag helt färdig i skalle o kropp.. o då börjar mardrömen med att orka stå upp, eller gå.. eller som nu, tom att ligga..

Jag trodde aldrig jag skulle behöva säga det, men det e f---n för jobbigt o ligga till och med. Jag får ingen luft, det gör ont, jag får inte plats. Ja precis så känns det.. Jag får inte plats i min kropp!!


Så nu på eftermiddagen fick Jocke ta mig på en biltur.. Så jag fick se nåt annat en stund. De va gött, fick lite luft till och med.. Nu är modet lite bättre än det var förut.

Vi var tom en liten sväng in på Rusta o köpte en billig ljusslinga för 10 kr. Den sitter nu runt spegeln i hallen, perfekt mysljus, jag e nöjd! Sen när Jocke tillåter mig   ;-)  julpynta ska jag nog kanske köpa lite glitter o hänga runt där oxå, så blir det juligt o vackert i hallen..


Nu ska jag sätta in kycklingen i ugnen..


Av Sara - 15 november 2008 20:18

35 fulla veckor idag!


Gudars, gudars.. "Bara" fem veckor kvar nu, 34 dagar enligt nån uträkning. Bebisen, min skatt, har haft en lugn dag, Faster Eva skäller lite på han/hon, för hon får minsann aldrig känna nån aktion där inne.

Men jag har inte känt så mycket idag jag heller, lite bufflande o lite hicka o så.

Däremot känner jag hur trångt det är. När jag sitter ner så trycker det uppåt och neråt o revbenen gör ont o så försöker jag sträcka på mig för att få luft, det hjälper föga. Det spänner inne i magen me, det känns som den snart inte kan bli så mycket större. Min navel som förr var så djup e snart borta.. haha, det kan den ha!

Bebis känns stor, jag längtar efter den, jag vill veta vem du är där innne.. Kom snart ut!  


Ovido - Quiz & Flashcards