Alla inlägg under november 2008

Av Sara - 15 november 2008 19:14

Japp, recensionsdax..


Day of the dead- The need to feed

var det vi såg igår. Jag blev ganska positivt överaskad, den var mycket bättre än jag förväntat mig. O då tänker jag mest på läskighetsfaktorn. Zombiemässigt sett så hmm, tja.. dom verkade inte dö innan dom blev förvandlade, vissa var grymt snabba (o vissa hade tydligen gener från nånting som kan klättra på väggar??)det passar inte riktigt in i min zombiekunskap och tja.. det var varierande hur snygga dom var. Vissa såg bara brännskadeäckliga ut medans andra var riktigt snygga.

Zombiesarna  i den här filmen hade på nåt vis lyckats behålla en del av personens egenskaper, tex får vi träffa en nybliven zombiemamma som känner igen sin sons röst och söker sig till honom. Den sötaste zombien är helt klart vegetarianen Bud som dessutom kärat ner sig.

(Men, MEN vill ni se söt zombie ska ni se orginalet av Romero istället, för där har vi BUB, my darling som jag gärna skulle kunna tänka mig o ha som t-shirttryck åtminstonde.. )

Sammantaget då, filmen har en massa läskigheter och lite härlig humor.. tja.. helt klart sevärd ändå.. Se trailer här..


Hmm, tja.. duger det som recension?


Av Sara - 15 november 2008 17:32


Som sagt, kolla in den bästa jullåten just nu...


Alvin and the Chipmunks


Först blev jag helt paff, vad i.. Hur i hela.. ?? huh??

när jag hörde reklam för den där filmen Alvin and the chipmunks, eftersom jag hörde låten nyligen i filmen Titta vem som snackar nu (tror jag det var)  Nu efter lite googling så inser jag att det visst var en gammal tecknad serie först.. hehe, ja allt ska visst göras remakes på nu för tiden..

Av Sara - 15 november 2008 17:11


God Kvälls gott folk!

Nyss hemkommen från Alexandras kalas, jisses vad mycket gott man får där borta. Matpajer, julmust, kakor, bullar o tårtor.. Mmm, men nu e jag grymt mätt.

Julmust brukar väl lätta upp mättnadskänslan va?



Av Sara - 14 november 2008 18:19


Mm, vad sägs om lite fredagsmys med film da?

Det blir

Day of the Dead-the need to feed,

en film Jocke importerat från stora landet i väst, usa, för den verkar inte vilja bli släppt här i sverige.

Vi gillar film, har jag sagt det? O jag gillar speciellt Zombies, alla zombies typ.. Apropå det kan jag rekomendera böckerna Monster Island, Monster Nation och Monster Planet av David Wellington.

Nåväl, denna film är alltså inte orginalet av allas vår älskling George A .Romero, utan en tja, det vet jag ju inte ännu, återkommer med en åsikt imorrn.. hehe..


Kvällens andra film, blir en gammal goding vad jag minns..

Twister

Det var ruggigt länge sen man såg den, men visst va den väl bra? Om inte annat kanske jag hinner se lite vackert stormväder innan jag somnar.. För det är väl lika bra att anta att jag somnar..


Nä, dax o hämta julmusten o krypa ner under filten i soffan. Nattinatt gott folk, ses imorrn!

Av Sara - 14 november 2008 15:37

Nu så.. Äntligen kom jag fram i den dära kön så nu kan jag koppla av igen. 


Ikväll ska jag o Jocke se film.. Haha, hör o Häpna! Alla ni som känner oss vet ju att vi inte ser film så ofta menar jag.. hehe.. Det är inte alls så att vi i princip snittar sju filmer i veckan. Jo, okej då. Jag erkänner, det är precis så det ligger till..

Eller nej, nu ljuger jag lite, för ska jag vara helt dunderärlig så somnar jag ju ifrån alla filmer kvällstid nu för tiden.. Min nya somnatid är strax efter 21, jag skyller allt på bebis i magen.

I vilken fall, vi ser mycket filmer, igår tex såg vi

JÄTTEHAJEN-

Vindsurfarnas skräck

Det jag hann se innan jag somnade var tex att hajen var snyggare än hajen i Hajenfilmerna. Önskar jag hade sett den helt, för jag tror den va väldans bra egentligen. Får se om jag kanske slår på den nån dag istället.

Nu tänker ni säkert att filmen antagligen inte alls var bra eftersom jag somnade, men så är det inte.. Jag somnar oavsett om nåt är bra eller dåligt, Jag är Trött bara.. Det är normalt, det säger alla.. :D


Nu, dax för ett äpple och en kopp kaffi, hoppas det e nåt halvroligt  på tv nu en stund.



Av Sara - 14 november 2008 14:54

 Jag skulle ju sitta o virka i lugn o ro.. inte sitta här o reta upp mig i telefonkö..


Snyft.. Stackars mig säger jag bara.. Snyft


Hinner väl föda innan jag kommer fram i den här farten.. Dom har bergis gått hem allihop.. eller så sitter dom o super på arbetstid..

Av Sara - 14 november 2008 14:49

 o vi besvarar ditt samtal så snabbt vi kan...


tuuut

tuuut

tuuut


tuuut

tuut

tuut

Du har kvar din plats i kön o vi besvarar ditt samtal så snabbt vi kan.


tuut

tuuut

tuuut


osv. osv osv osv osv


Kan man bli surare på en fredag än att fastna i en telefonkö utan att veta vilken plats i kön man har.. Jag kan ju ha plats 3 eller 5003, vad vet jag..

Tres kundtjänst är inte populär i min bok just nu!!! GRRRRRR



Dessutom sa dom i början att kötiden var beräknad under 15 minuter.. BULLSHIT.. suttit i snart 30 min här för fff---nnnnnnn...

Av Sara - 14 november 2008 13:38


Nu tycker jag att jag varit duktig nog idag..

Har tvättat, hängt tvätt o ringt de där dryga samtalet som man bara måste ringa. Så nu tycker jag att jag är värd att få sitta i soffan o virka o slöa lite.

Virka med det vackra garnet i lejongult.. får se vad det blir..


tjo tjo..

Ovido - Quiz & Flashcards