Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Samtal från Thailand.. avis ja blir..

Av Sara - 27 november 2008 10:09

Pratde just med kusin Emilia. hon hade det aldeldes förträffligt där nere.. Det var varmt o skönt o hon låg på beachen (hennes ord, inte mitt.. Jag skulle aaaldrig säga beach om stranden.. nåväl) med en kall öl o en bok o njöt ganska friskt.


Hon fick lite småpanik när jag ringde för hon trodde nästan att jag hade klämt ut en unge o hon hade missat de.. hehe.. Trevligt att skrämma folk ibland.. lite grann iaf..  


Det verkade så lugnt och skönt att tom jag, som hatar när det är för varmt och kvavt, började längta efter att få åka dit. Trots alla enorma insekter det borde finnas där så längtar jag efter det där lugnet, som verkade finnas i luften..


Den luften vill jag andas. Fast utan det varma och kvava.. Eller det kanske är det som e den magiska ingrediensen? Det känns ju inte som att luften på Island skulle ge samma lugn direkt. Ett lugn, ja! helt klart.. Men inte samma lugn.

Undrans om det finns forskning på det här.. Luften i olika länder, vad ger den för känsla.. och varför, vad gör att luften där eller där ger den eller den känslan..

Hmm, ett framtida yrke??!.. Det.. Det vore verkligen ett yrke för mig tror jag.. ååh.. va gött..


Men nu vet jag ju inte ens om det är skillnad, jag har varit i Finland.. i storbritannien, belgien o tja.. länderna i närheten här mer.. Ingen större skillnad på luften här i sverige känns det som, eller?

Såå, ni som faktiskt varit på olika ställen i världen. kan ni inte ge mig lite info. Är luften olika? Ger luften en känsla i kroppen?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 maj 2009 20:33

Nu flyttar jag, med ni behöver inte alls bli förvånade eller förskräckta. Det är bara bloggen som flyttar. Följ mig mer än gärna på...   Koftans nya häng Vi ses där! ...

Av Sara - 30 maj 2009 19:19

Hej Hej,     Alfons i Villervallasolhatten.   Snart, snart ska vi se på End of the Line, jag hoppas den kommer vara underbar. Fast först är det Robinsonfinalen. Heja Jarmo! Heja Anna! Heja Elinor! Hejar inte på Nina.   Idag har vi varit vid stugan ...

Av Sara - 28 maj 2009 19:59

Igår var jag och Alfons med Jess och Casper till Sågmyra. Vår mission var att besöka Calimero för att kolla och eventuellt ruinera oss på Villervallakläder. Jag är ju redan så gott som pank så jag köpte en solhatt, perfekt då jag självklart lyckats s...

Av Sara - 28 maj 2009 09:17

Nu känner jag att det är hög tid för mig att tipsa och skriva lite om film. En hel del av min fritid, erhm, tid går åt till film. Inte mycket går upp mot en väldigt bra film.   Eden Lake - en skräckfilm så störande och äckligt jobbig att jag fundera...

Av Sara - 27 maj 2009 10:09

Det blåser idag..  Jag har inte städat.   Ordet på gatan är att jag väntar en liten flicka.   Igår när jag och Alfons kom hem från en långvända så mötte vi några småflickor från samma gård som vi. Dom blev aldeles gosiga i Alfons (så klart!) och p...

Ovido - Quiz & Flashcards