Alla inlägg den 10 januari 2009

Av Sara - 10 januari 2009 21:54

Go kvälls go kvälls!

Eller snart nattis ju, men ändå.


Jocke har ganska nyss kommit hem och är nu med Alfons på blöjbyte, han är en så bra pappa den mannen. Hjälper till med blöjor, matar och springer med vatten och jag vet inte allt han gör. Aldeles nyss, när A skulle matas så började pappa J berätta om hockeymatchen för honom.

Hehe, ganska snabbt kom pappa J fram till att matchen var för tråkig för Alfons höll på att somna.


Tidigare idag så var vi på kupolen en snabb sväng för att eventuellt köpa in babygym, babysitter och en bok av modell "mina första år" eller nåt sånt. Vi kom därifrån med babygym och boken "Barnets bok". Antagligen åker vi dit snart igen och köper babysitter också, det blev bara för stressigt idag.


Så när pappa J åkt på hockey packade jag upp babygymmet och väntade på att klockan skulle bli ungefär sex. För då brukar Alfons vakna och vara vaken till sent vet ni. Det blev inte som jag tänkt. Alfons ville sova.

Mat? nää, inte något han var sugen på direkt.

Kolla på häftiga grejer mamma och pappa köp för dyra pengar? nää..

Alfons i babygymmet

Ligga i vagnen och sova? Nääää

Ligga i mammas famn och sova? Jaaaaa!! (Helst med tutte i munnen.)

 Tur jag gillar tv4fakta, de visade många intressanta program ikväll. Tro nu inte att tutte i munnen betyder att han äter, nejdå nejdå, i detta fallet betyder det precis det, en tutte i hans öppna mun medans han sover.

Haha, han e för go han.

Mamma och Son

Här lyckades jag iallafall vara anständig en stund.


Kvällen bestod mest i att softa med Alfons helt enkelt. Jag hade tänkt ringa min mamma, men varje gång jag hämtade eller plockade upp telefonen började han protestera. Tro jag det, nån gång kan han väl få ha mig helt ifred kanske han försökte säga.

Så Mamma och Familjen på Ön, jag ringer imorrn.


Kraam!! // Sara



Ovido - Quiz & Flashcards