Direktlänk till inlägg 30 mars 2009

Virkad korg

Av Sara - 30 mars 2009 15:27


Måste visa er korgen jag virkade häromdagen. Den är gjord av en t-shirt som Jocke inte tyckte han ville ha längre. Jag ville testa att virka en korg, så jag satte igång att riva strimlor. Resultatet blev en liten en, precis lagom att förvara Alfons strumpor i.


En strumpkorg

Ja och den blev jag helt klart nöjd med, så nu ska jag väl gå igenom min garderob efter kläder som jag aldrig kommer använda. Fast jag måste nog skaffa mig en lite grövre virknål, så jag slipper strimla så smalt. Jag vill att det ska gå snabbt. Snabbare än blixten.


Jag blev lite nostalgisk för någon kväll sedan.

Jag vill väva tänkte jag. Så började jag drömma mig bort till när jag var riktigt liten och man satt på dagis eller syslöjden eller så. Så satt man där, skickade den där prylen fram och tillbaka. Trådarna trasslade ihop sig, allt blev konstigt och man trötttnade nästan. Efter mycket om och men gav man bort en liten liten och väldigt lös kreation till mamma. Hehe.. Som man var såå stolt över.

Vips så hade jag budat. På en liten vävram, en som jag kanske kan lyckas göra en liten duk på i bästa fall. Annars låtsas jag att det är en present till Alfons, som snart är stor nog att pyssla. Då kanske jag kan få en liten duk till slut.

 
 
Ingen bild

mamma

1 april 2009 08:23

Kretiva dotter-visst är det roligt att skapa.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 31 maj 2009 20:33

Nu flyttar jag, med ni behöver inte alls bli förvånade eller förskräckta. Det är bara bloggen som flyttar. Följ mig mer än gärna på...   Koftans nya häng Vi ses där! ...

Av Sara - 30 maj 2009 19:19

Hej Hej,     Alfons i Villervallasolhatten.   Snart, snart ska vi se på End of the Line, jag hoppas den kommer vara underbar. Fast först är det Robinsonfinalen. Heja Jarmo! Heja Anna! Heja Elinor! Hejar inte på Nina.   Idag har vi varit vid stugan ...

Av Sara - 28 maj 2009 19:59

Igår var jag och Alfons med Jess och Casper till Sågmyra. Vår mission var att besöka Calimero för att kolla och eventuellt ruinera oss på Villervallakläder. Jag är ju redan så gott som pank så jag köpte en solhatt, perfekt då jag självklart lyckats s...

Av Sara - 28 maj 2009 09:17

Nu känner jag att det är hög tid för mig att tipsa och skriva lite om film. En hel del av min fritid, erhm, tid går åt till film. Inte mycket går upp mot en väldigt bra film.   Eden Lake - en skräckfilm så störande och äckligt jobbig att jag fundera...

Av Sara - 27 maj 2009 10:09

Det blåser idag..  Jag har inte städat.   Ordet på gatan är att jag väntar en liten flicka.   Igår när jag och Alfons kom hem från en långvända så mötte vi några småflickor från samma gård som vi. Dom blev aldeles gosiga i Alfons (så klart!) och p...

Ovido - Quiz & Flashcards