Alla inlägg den 14 mars 2009

Av Sara - 14 mars 2009 19:39


 Ja, så sista inlägget för idag.

Dagens Alfons tippar lite smått. Hehe, ser så roligt ut när han ligger där och tränar nacke och rygg, så tippar fötterna upp lite. Huvudet är ju hemskt tungt såklart.

Tränar Rygg och nacke


Idag har vi, förutom slöat, varit iväg på loppis. Åkte hela vägen till Tulavippan i Gagnef,lade Alfons i vagnen och rullade runt i någon timme där. Det är verkligen stort där inne, finns inte en chans man orkar titta på allt som finns. I vilket fall, jag fyndade en liten mortel plus en hel del böcker och tidningar om handarbete, stickning och virkning och sånt. :-)Jocke köpte en pocket. Alfons köpte inget men beundrade taket där inne.



Nu är det snart Melodifestival, vet inte riktigt vem jag ska heja och hoppas på. Jag och Alfons gillar Thorleifs låt vi, men den är ju inte med. Tyvärr Emilia, jag har försökt gilla den där låten vi pratade om men nej, det går inte så bra.


Hej Hej

Av Sara - 14 mars 2009 19:35


Det borde vara en pingvin, fast en unge kanske eftersom den inte är svart. Hehe, ja gudars, ni ser ju mina fantastiska kunskaper. Inte bara Alfons som utvecklas i ett huj här inte! :-)


Pingvinunge?

Nästa figur borde bli snyggare, får vi hoppas.



Av Sara - 14 mars 2009 19:14


Hej mammsen!

Du ville ju veta vad ett par uggs är för något. Det är något jättehäftigt märke på skor om jag inte fattat fel.

Jag är inte ute efter märket såklart, utan själva stöveln. Ett par stickade stövlar, det praktiskt taget står ju mitt namn på dom. Nu har Jessica tipsat mig om att de finns billigare kopior att köpa. Perfekt! Tackar Jess!


Kolla på den här länken så ser du hur dom ser ut. Eller kolla på den här, där dom finns i grått. (Som jag vill ha, dom grå alltså)





Ovido - Quiz & Flashcards