Alla inlägg den 2 mars 2009

Av Sara - 2 mars 2009 15:38


Jaa, kom på att jag bara måste berätta att jag äntligen lyckats virka något helt klart.


Ett litet projekt jag kom på att jag nog ändå behövde igår. Ett mobilfodral. Bara för att skydda mobildisplayen från repor när den ligger i väskan. Så jag satte igång att virka. Här är resultatet, inte så illa va.


Virkat mobilfodral


Hade inga knappar hemma så jag virkade en snodd bara att trä igenom knapphålet så kan inte mobilen glida ur bara sådär.

Nu började jag lite smått med ett solglasögonfodral av precis samma anledning, så de inte ska repas när de ligger i väskan.


Vad roligt det är när saker blir klara.



Suck.. diska va de ja..

Av Sara - 2 mars 2009 15:28



Nu har jag ordnat och fixat.. Ganska nöjd, det får duga så länge helt enkelt. Datorn är lite mindre full åtminstonde. 



Lyckades efter mycket om och men bränna mina foton till en skiva också. Men det var väldigt svårt.

Ska det behöva vara på det här viset? Det tog mig fyra skivor och tre olika brännarprogram att lyckas få en fungerande skiva. Ska det vara så svårt? Vad gör jag för fel? Lyckades tillslut med en trialversion av Nero. Så, såå fel kan jag ju inte gjort.


Alfons sover, dags för mig att diska.

Av Sara - 2 mars 2009 09:20


Så fick jag till slut i Alfons lite mat. Nu ligger han där, nöjd och belåten och pratar för fullt med figurerna i gymmet.



Idag hade jag tänkt att jag skulle fixa lite ordning i kaoset i datorn. Jag vet inte om jag kommer lyckas eller om kaoset bara kommer bli värre. Vi får se. Vad ska ni göra idag?



Kram

Ovido - Quiz & Flashcards