Alla inlägg den 28 mars 2009

Av Sara - 28 mars 2009 19:24


Man lär sig något på de mest oväntade sätt ibland.


Igår lärde jag mig vad insertknappen på tangentbordet är till för.


 "Tomas hatade att skriva händelserapporter av två skäl. För det första: han klarade inte av tangentbord. Enkla problem körde till det. Han kom åt caps lock-tangenten i onödan. Tog tre minuter att fatta vad som hänt. Han kom åt insert-tangenten när han skulle backspaca - varenda bokstav han skrev raderade texten han redan skrivit framåt. Han lyckades inte fixa skiten. Fick utbrott.   ..."



Jag läser "Aldrig Fucka upp" av Jens Lapidus, ni vet, den som kom efter "Snabba cash". Det går inte så jättesnabbt men ett par rader om dagen försöker jag hinna med. Ska försöka läsa mer nu, eftersom man uppenbarligen blir lite smartare av det. Hehe, alla dessa gånger jag själv suttit där och blivit förbannad över framåtraderad text. Nu behöver jag inte bli förbannad över det någon mer gång får vi hoppas. Mitt minne är på topp som vi alla vet.




Idag har vi varit på kupolen igen. Alfons kommer snart vara mer bekväm där än hemma. Kanske inte.

Jocke fyndade massa kläder och jag råkade komma hem med lite kläder jag också. Plus att vi äntligen köpte ett regnskydd till vagnen.

Sen var vi på fika hos farmor och faffa. Wienerbröd. Det var mumma mumma det minsann.

Nu måste jag skynda mig plocka fram lite ljus. Ska släckas lampor vid 20.30 Men tvn stannar på, jag kan inte missa Robinsson.


Ovido - Quiz & Flashcards