Av Sara - 6 maj 2009 19:12

Yiihaaa nr.2: jag fick ihop över 10000 steg idag också, 10 236 till och med. För jag kommer nog inte gå så mycket mer idag. Ett par tie steg mellan soffa, säng och kök antar jag.

Idag fick vi eminent besök av Sandra och lilla Linnea. Sötare människor får man leta efter. Sen gick vi på promenad. Ända hem till dom. Tack för kaffi och sällskap. :)

Nu vill Alfons ha mat så jag får rappa mig på. Dagens Alfonskort behövs inte sägas så mycket om. Han har hittat sina fötter tillslut. På klippet här nere så visar han sina gåuppibryggaskutt som jag bloggat om tidigare.

Nu ska sorken få mat. :)

Av Sara - 6 maj 2009 08:59

Idag har vi ingenting för oss. Antar att vi ska promenixa, någon som vill följa?

Av Sara - 5 maj 2009 19:30

Yihaa, idag kommer jag upp i 10000 steg.

Mycket duktigt av mig måste jag säga. Vi trotsade väder och vind och tog en lång vända, jag och Alfons. Hämtade ut linser, provade solglasögon på lilleman, köpte lypsyl och hämtade ut våra biljetter. Allt som allt blev det en två timmars promenad.

Tänk att det var så skönt ute fast det regnade lite. Kanske behöver jag inte vara så rädd för regnet längre.

När jag flyttade hit så råkade jag ut för enorma skyfall flera gånger på väg till jobbet. På cykel. Det var mindre skoj. När jag väl var framme så var jag lika blöt som om jag hade tagit ett dopp.  Det kändes som regnet väntade på att jag skulle ge mig iväg till jobbet, ungefär halvägs så öste det ner. Under nån av vändorna i skyfallen höll jag på att bli påkörd av en bil oxå.

Vinden verkar ha vänt. Idag väntade skyfallet med att komma tills jag och min lilla familj var i torrt och tryggt förvar här hemma. :)

Sen släppte det loss rejält, med spöregn, hagel och åska. Nu skiner solen igen. Jag måste trampa på stället en stund till, sen blir de kväller..

Av Sara - 5 maj 2009 08:59

God morgon gott folk!

Idag är vädret gråare än igår. Funderar på om vi kan få stanna inne hela dagen idag igen. Hmm, tål att funderas på. Sugen på en promenad med vagnen egentligen. Men, inte om det ska regna.

Av Sara - 4 maj 2009 19:47

Jahaja.

Nu har jag möblerat om nästan klart. Lite småfix kvar bara. Biljetterna är bokade och betalda. Nu är jag pank. Igen. Irriterande att resplus är ungefärt dubbelt så dyrt mot om man bokar varje del själv. Jag vill inte boka varje del själv.

Sist gick det helt enkelt åt skogen.

Då var det vinter visserligen, men ändå. Inte snöstorm eller så, bara lite snöhögar kvar här och där. Tåget får något problem och stannar på en station lite längre. Lite längre blev mycket längre. Tiden går och konduktören börjar prata om bussar för vissa istället. Men dum eller naiv som jag är tänker jag att jag hinner med min anslutning eftersom det inte talats om någon buss till båtbussarna. Jag missar så klart min anslutning. Konduktören skäller ut mig för att jag inte sagt till i tid, när jag frågar vad jag ska ta mig till. Nu fick  jag välja på om jag skulle vända och åka hem eller skynda mig att ta en taxi i 5-6 mil. Sj hade visst ingen skyldighet att hjälpa mig så jag skulle få betala allt själv. Jag panikåkte taxi för 900 spänn. Sedan dess tar jag resplus för dubbla priset, bara så att konduktören ska veta att jag ska vidare till ön. Om någon försening tänker hända så kommer jag fram ändå.

Jag är nog väldigt udda, men är man rädd för folk så är man. Då vill man inte prata med främlingar i onödan. När man är vuxen ska man visst inte vara rädd för främlingar längre.

Av Sara - 4 maj 2009 11:16

Aaah, va skönt säger jag bara.

Vaknade just. Visserligen för andra eller sjunde gången. Eller något sådant. Sovmorgon blev det ändå, eftersom jag helt sonika gick och la mig med Alfons på morgon-sova-middags-stunden.

Nu är jag en ny människa. Nej, jag är fortfarande helt slut men nu håller sig ögonen öppna, det är ett framsteg.

Idag ska följande hända:

• Boka biljett till Gotland, nu har vi bestämt oss, jag och Alfons ska hälsa på ön en vecka. 13e till 20e hade vi tänkt oss. Jag bävar inför att resa med all packning, men jag ska göra mitt bästa för att hålla det lätt.

• Möblera om i sovrummet. Alfons börjar bli så rörlig att det nog är smartast att ha sängen in mot väggen. En sida mindre att ramla ner ifrån.

Jag hade tänkt att vi skulle ut på promenad till apoteket och synsam och sånt, men jag struntar i det. Dom har lovat regn, jag har inga regnkläder. Med min tur kommer det börja ösa ner ungefär när jag kommit halvvägs.

Nä, det får räcka med biljettbokning och möblering idag.

Nu verkar gossen vilja ha mat eller underhållning eller något, så hej på er!

Av Sara - 3 maj 2009 14:57

Hej Hej!

Snart är det hockeydax igen. Snart dax för kaffi. Vi har just kommit hem ifrån affären. Köpte några CHERRY COKE till, för den var så rysligt god. Då såg vi att det även fanns ROOT BEER och MOUNTAIN DEW (eller vad det nu hette) och en himla massa fler sorter som man bara vill provsmaka för att se vad det är. Å jag som inte ska hålla på med sånt där.

Igår hade vi en underbar dag vid stugan, vi räfsade trädgård, käkade, fikade och umgicks i flera timmar. Hela halva släkten var där. Eller åtminstone ganska många av dom. Trevligt, trevligt. :)

Flytande bryggan

För någon vecka sen berättade jag ju om den "flytande" bryggan som egentligen sitter väldigt fast ytterst på en liten pir. Den gången glömde jag fota men så här såg det ut i går. Ganska så likt som sist helt enkelt. Fast soligare.

pojkar

Har ni sett vilket underbart kort på tre generationer jag så proffsigt fick till. Farfar-far-Alfons. Sött, sött.

Av Sara - 1 maj 2009 17:09

majbrasa i borlänge  majbrasa i borlänge

Så här var brasan vi hittade här..

Valborg i klinte  Valborg i klinte

Och så här såg det ut i klinte.