Alla inlägg den 4 maj 2009

Av Sara - 4 maj 2009 19:47

Jahaja.

Nu har jag möblerat om nästan klart. Lite småfix kvar bara. Biljetterna är bokade och betalda. Nu är jag pank. Igen. Irriterande att resplus är ungefärt dubbelt så dyrt mot om man bokar varje del själv. Jag vill inte boka varje del själv.

Sist gick det helt enkelt åt skogen.  

Då var det vinter visserligen, men ändå. Inte snöstorm eller så, bara lite snöhögar kvar här och där. Tåget får något problem och stannar på en station lite längre. Lite längre blev mycket längre. Tiden går och konduktören börjar prata om bussar för vissa istället. Men dum eller naiv som jag är tänker jag att jag hinner med min anslutning eftersom det inte talats om någon buss till båtbussarna. Jag missar så klart min anslutning. Konduktören skäller ut mig för att jag inte sagt till i tid, när jag frågar vad jag ska ta mig till. Nu fick  jag välja på om jag skulle vända och åka hem eller skynda mig att ta en taxi i 5-6 mil. Sj hade visst ingen skyldighet att hjälpa mig så jag skulle få betala allt själv. Jag panikåkte taxi för 900 spänn. Sedan dess tar jag resplus för dubbla priset, bara så att konduktören ska veta att jag ska vidare till ön. Om någon försening tänker hända så kommer jag fram ändå.

Jag är nog väldigt udda, men är man rädd för folk så är man. Då vill man inte prata med främlingar i onödan. När man är vuxen ska man visst inte vara rädd för främlingar längre.



Av Sara - 4 maj 2009 11:16

Aaah, va skönt säger jag bara.

Vaknade just. Visserligen för andra eller sjunde gången. Eller något sådant. Sovmorgon blev det ändå, eftersom jag helt sonika gick och la mig med Alfons på morgon-sova-middags-stunden.

Nu är jag en ny människa. Nej, jag är fortfarande helt slut men nu håller sig ögonen öppna, det är ett framsteg.


Idag ska följande hända:


  • Boka biljett till Gotland, nu har vi bestämt oss, jag och Alfons ska hälsa på ön en vecka. 13e till 20e hade vi tänkt oss. Jag bävar inför att resa med all packning, men jag ska göra mitt bästa för att hålla det lätt.

  • Möblera om i sovrummet. Alfons börjar bli så rörlig att det nog är smartast att ha sängen in mot väggen. En sida mindre att ramla ner ifrån.

Jag hade tänkt att vi skulle ut på promenad till apoteket och synsam och sånt, men jag struntar i det. Dom har lovat regn, jag har inga regnkläder. Med min tur kommer det börja ösa ner ungefär när jag kommit halvvägs.

Nä, det får räcka med biljettbokning och möblering idag.

Nu verkar gossen vilja ha mat eller underhållning eller något, så hej på er!

Ovido - Quiz & Flashcards