Alla inlägg den 5 maj 2009

Av Sara - 5 maj 2009 19:30


Yihaa, idag kommer jag upp i 10000 steg.

Mycket duktigt av mig måste jag säga. Vi trotsade väder och vind och tog en lång vända, jag och Alfons. Hämtade ut linser, provade solglasögon på lilleman, köpte lypsyl och hämtade ut våra biljetter. Allt som allt blev det en två timmars promenad.

Tänk att det var så skönt ute fast det regnade lite. Kanske behöver jag inte vara så rädd för regnet längre.

När jag flyttade hit så råkade jag ut för enorma skyfall flera gånger på väg till jobbet. På cykel. Det var mindre skoj. När jag väl var framme så var jag lika blöt som om jag hade tagit ett dopp.  Det kändes som regnet väntade på att jag skulle ge mig iväg till jobbet, ungefär halvägs så öste det ner. Under nån av vändorna i skyfallen höll jag på att bli påkörd av en bil oxå.


Vinden verkar ha vänt. Idag väntade skyfallet med att komma tills jag och min lilla familj var i torrt och tryggt förvar här hemma. :)

Sen släppte det loss rejält, med spöregn, hagel och åska. Nu skiner solen igen. Jag måste trampa på stället en stund till, sen blir de kväller..

Av Sara - 5 maj 2009 08:59

God morgon gott folk!

Idag är vädret gråare än igår. Funderar på om vi kan få stanna inne hela dagen idag igen. Hmm, tål att funderas på. Sugen på en promenad med vagnen egentligen. Men, inte om det ska regna.




Ovido - Quiz & Flashcards