Alla inlägg den 25 april 2009

Av Sara - 25 april 2009 20:56

Nu har Alfons fått sina första skor. Dessa kommer sparas så länge det går för att förhoppningsvis hittas av honom när han själv någon dag i framtiden ska få tillskott.


Han har även fått lite annat trevligt idag.. inköp


Snygga kepsar måste varje liten pojke ha, sa hans far när han tog fram stora plånboken.


Jocke lyckades komma hem med massor av roliga prylar för bara någon hundralapp. Böcker, kläder, webcam.. Jag lyckades komma hem med ett par solglasögon, mr muscle och två kuddar och åtskilliga hundralappar fattigare. Hur kommer det sig att Jocke får mer för pengarna? Är det nån könsgrej det där? Hmpfn!


Av Sara - 25 april 2009 17:35

I morse, klockan är ohövligt någonstans runt sexsnåret.


Alfons ligger och snurrar och virrar och pratar med sig själv så jag inte får sova. Till slut tänker jag att jag ska ge honom ordentligt med mat, då kanske han somnar. Jag. Behöver. Sova. Mer.

Jag stapplar upp, knappt seende pga tröttheten, blandar mat, värmer..

Smyger in till gossen, han blir superglad över att jag kommer där. Skiner som en vacker sol helt enkelt. Skrattar och tycker att vi ska busa. Nej, nej, ler jag..

Jag matar i honom maten, sittandes bekvämt i sängen. Sen är det dags för rapning. Alfons börjar hosta.

Mitt i hostattacken hör jag en dold rap.


SHIIII..


hinner jag tänka..

Sen är vi, sängen och golvet helt kladdigt av maten Alfons nyss hade i magen.

Men Alfons humör viker sig inte en tum, han fortsätter skina som solen.


Dax att slå på kaffi tänker jag, det kommer bli en lång dag...

Ovido - Quiz & Flashcards