Alla inlägg den 17 april 2009

Av Sara - 17 april 2009 20:54



Dagens Alfons.

Vilken koncentration. Tränar han på sina mentala förmågor tro?!




Av Sara - 17 april 2009 14:33

Desmond Decker and the Aces..

med låten The Israelites.


För mig tillbaka till gymnasietiden. Den tiden då Pi och LottaLotus bodde ihop och hade en soffa på sin balkong. Den tiden då man varje söndag höll på att dö av uttråkning. Våren hade kommit igång och vi pumpade The Israelites och en himla massa annan musik förstås. Jag kunde inte riktigt fungera utan bakgrundsmusik tyckte jag. Alla blandband vi gjorde. Undrans om Mie har kvar bandet hon och jag kämpade och kämpade med. Kommer ihåg att det var en bra låt med, nån som handlade om när måsarna kom till gotland. Jisses, va roliga tider ändå. Men det tyckte vi inte då. Fast vi visste att vi ganska snart skulle sitta och drömma oss tillbaka till dom stunderna och tänka att Oj, vad roligt vi hade det. Och precis där är jag nu.


Någon som vet något om den låten, När måsarna kom till gotland, eller kanske dom lämnade ön?


Nu kallar nutid och framtid på mig, Alfons har vaknat. :) Dags för en promenad i solen.



Av Sara - 17 april 2009 08:21

Morrn Morrn!!


Solen försöker väldigt hårt för att tränga fram mellan molnslöjorna idag. Tack solen för att du försöker göra min dag underbar!

Hoppas den lyckas komma fram ordentligt snart.


Igår var jag och Alfons på vår efterlängtade promenad, jisses vad skönt det var. O vad naturen hade ändrat sig under vår sjukperiod. Alla stora snöhögar överallt var borta. Gångstigarna hade förvandlats till breda vägar. Den igenfrusna lilla dammen hade förvandlats till ett badparadis för två fiskmåsar. Vad synd att jag glömde kameran hemma.

fiskmåsar.. gotland.. hamnen.. jag längtar efter ön! tänk vad fiskmåsarna måste skrika där just nu.


Nåja, idag ska jag inte glömma kameran på promenaden, hoppas jag hittar något roligt att fota bara.


Just ja, det är fredag igen.. hehe..


Ovido - Quiz & Flashcards