Alla inlägg den 18 april 2009

Av Sara - 18 april 2009 22:37

Idag har varit en ganska fullproppad dag. Full med sopsortering, bilstädning, hylletande och fikande. Vi har varit ute mest hela dagen, Gudars vad skönt det är. Jag önskar jag hade en liten trädgård eller en liten plätt som var min att ta hand om åtminstone.

I vilket fall, så har inte Alfons haft tid att sova som han behövt idag. Vilket resulterade i en hjärtlöst skrikande bebis under hela Robinson. Ja, inte bara under Robinson utan en halvtimme-timme innan också. Ingenting hjälpte av alla våra gamla knep. Inga nya knep fungerade heller. Han var uppenbarligen helt slut av övertrötthet.


Tillslut la jag honom vid tutten och då inser vi, han är Hungrig. Trots att han käkat för bara någon timme sen så var han hungrig. Undrans varför jag inte provade tutten tidigare? Just då kände jag mig som världens dåligaste förälder, som låtit barnet skrika efter mat så länge utan att vi fattade något. Nu har jag kommit över det. Inte lätt att veta alla gånger vad han vill.

Efter tuttar och en halv flaska ersättning somnade pojken med flaskan i mun. Nu sover han nog till imorrn bitti. :) Ska mamma Sara få sova en hel natt tror ni?


 Svara omröstningen till höger!

Av Sara - 18 april 2009 21:30


Ett litet sött klipp på en frustrerad liten man. Hehe, kolla när han rynkar näsan i koncentration, påminner han inte lite om en zombie som fått smak på blod/kött/hjärna? Lite väl? Hihi, de e våran unge de!


(Tror dock att vi passar på tabletterna, Sillen. hehe, vi ska inte uppmuntra något här.)

Ovido - Quiz & Flashcards