Alla inlägg den 25 februari 2009

Av Sara - 25 februari 2009 09:50



Tänk om jag en dag i livet skulle ta och prova den nya babygympan. Alltså, att göra det Alfons gör. Då kan jag lova jag skulle vara rejält slut på kvällen, precis som Alfons.

Alfons sitter i babysittern igen och jobbar med hela kroppen. Verkligen Hela kroppen, ja ni vet ju hur bebisar gör. Benen viftar som propellrar när han ska försöka fånga den dinglande nallen med handen.



Han har hittat sin mun nu, eller händerna. Vilket det nu blir. I vilket fall så sitter han ofta och ber med händerna i munnen. Ska försöka fånga en bild på bönen så snart som möjligt.


Nu ska jag slå på en kanna kaffi och sedan prova babygympan, ligga på rygg och gunga benen i olika höjder och åt olika håll i en halvtimme. Ha!! Som om jag skulle orka en halvtimme. Inte ens tre månader gammal och hans fysik är tipptopp. Min mage är fortfarande som en badboll, fast nu med punka. Jag behöver härma mitt barn.





Ovido - Quiz & Flashcards